12
març
09

Divuitè dia de vaga de fam (12 de març)

Tal com vaig comentar ahir, avui m’he hagut de llevar d’hora, els dels Matins venien entre les 8 i les 9 del matí. Al final, han estat filmant els piquets informatius i les diverses accions simbòliques que es realitzaven al campus relacionades amb la vaga de fam. Han vingut a l’habitació però per problemes d’infrastructura no podien filmar-ho a l’habitació i hem hagut de fer-ho en un altre espai. L’entrevista ha anat prou bé, tot i que, com sempre, queden coses per dir, però bé, ja se sap que no hi ha temps per tot.

Després de la connexió en directe als Matins de TV3, he tornat a l’habitació i allà, a estones, anava venint gent de diferents facultats i explicaven una mica com estava anat el seguiment de la vaga. Com sempre, a les facultats on no hi ha assemblea de facultat el seguiment ha sigut pèssim. Casos com els de veterinària, que no només no hi ha assemblea sinó que, a més, estan aïllats i ni pel trajecte se’n poden assabentar del que passa. Segurament és error nostre de no anar allà a informar, però en una jornada de vaga costa anar a altres facultats ja que amb la pròpia ja tens prou feina.

A banda, també hi ha hagut un augment de la seguretat, sobretot a lletres, on molts membres de seguretat custodiaven les classes amb els esquirols que, pels seus interessos individuals, havien decidit boicotejar l’acció col·lectiva de la vaga. Un gran exemple de solidaritat, l’expressió clara d’aquest sistema: mira per tu i, si cal, aixafa a tants com faci falta per aconseguir el que vols. Seguint la mateixa línia, a polítiques també hi ha hagut problemes amb els bons amics de la PEF. Una bona gent que només apareix quan hi ha eleccions o bé quan, per les mobilitzacions estudiantils, no poden fer classe. Amb l’historial que té cada membre de la PEF, tot el que facin en contra de les assemblees i del moviment estudiantil, és d’esperar.

Cap a mig matí ha anat marxant tothom per anar a la manifestació de Barcelona, com que el metge em va recomanar que no hi anés, jo m’he quedat aquí juntament amb una companya per fer-me companyia. Cap al migdia, m’ha vingut a veure un bon amic, exmilitant de la CEPC i company de treball en d’altres projectes, que passava per aquí per motius laborals i ha aprofitat per venir-me a veure, a donar-me suport i ànims. Poc després han arribat els del Público, m’han fet un reportatge fotogràfic, realment m’han arribat a fer un munt de fotografies. També m’han fet algunes preguntes per posar-ho en un article conjunt sobre les mobilitzacions d’avui.

Després, cap a mitja tarda, estava força cansat i he aprofitat la tranquil·litat del dia per dormir una mica i descansar. M’he despertat quan han arribat els meus pares i la parella de la meva germana gran. Com que sabia que vindrien els havia estat esperant per sortir a estirar les cames, però al final han vingut tard com per sortir a donar una volta. Poc després, ha arribat el meu metge, m’ha fet el seguiment mèdic rutinari i hem estat parlant una bona estona de diversos temes.

Per cert, ahir em vaig deixar de comentar la visita de l’Assemblea de 3r Cicle de la UAB que van venir a veure com estava i a donar-me ànims i suport. Molt agraït, a més són gent que molta de la feina que han fet en els darrers anys ha sigut molt profitosa pel moviment estudiantil i per la lluita contra l’aplicació de l’EEES i és d’agrair el seu suport.

No sé si és pel dia o perquè, però he de reconèixer que estic una mica cansat avui i que, si haguéssim sortit a donar un tomb, no sé si ho hagués pogut fer durant gaire estona, ja que només anar al lavabo ja notava que les cames se’n ressentien. De moment, però, aguanto i tinc intenció de fer-ho durant molt més temps. Sembla que, en democràcia, per demanar que sigui la comunitat universitària qui debati i decideixi quina universitat vol no només cal una vaga de fam, sinó que aquesta arribi fins a les darreres conseqüències. Em pregunten si realment val la pena fer una vaga de fam per això, però la pregunta correcta hauria de ser si és lògic que un estudiant hagi de realitzar una vaga de fam per demanar un debat profund sobre la universitat pública?

26 Responses to “Divuitè dia de vaga de fam (12 de març)”


  1. Març 13, 2009 a les 7:47 am

    A banda, també hi ha hagut un augment de la seguretat, sobretot a lletres, on molts membres de seguretat custodiaven les classes amb els esquirols que, pels seus interessos individuals, havien decidit boicotejar l’acció col·lectiva de la vaga. /// Gràcies per la teva solidaritat amb la resta d’alumnes, i gràcies per la teva solidaritat sobretot amb lletres, que ens van posar el 12 de març amb el 17, 18 i 19, aquests últims decidits en Assemblea i el 12 “decidit fa temps per les assemblees” segons diuen.

    Un gran exemple de solidaritat, l’expressió clara d’aquest sistema: mira per tu i, si cal, aixafa a tants com faci falta per aconseguir el que vols. Seguint la mateixa línia, a polítiques també hi ha hagut problemes amb els bons amics de la PEF. Una bona gent que només apareix quan hi ha eleccions o bé quan, per les mobilitzacions estudiantils, no poden fer classe. Amb l’historial que té cada membre de la PEF, tot el que facin en contra de les assemblees i del moviment estudiantil, és d’esperar./// Això, segueix faltant el respecte…i a més has denotat molt bé el que fan molts “assemblearis” per el “bé comú”: “mira per tu i, si cal, aixafa a tants com faci falta per aconseguir el que vols”. Què tal una mica d’autocrítica? Perque la resta d’alumnes voldrà fer classe? Perquè s’organitzaran així? Són preguntes que estaria bé fer-se, parlant de solidaritat. Apart, per el que vaig poder comprovar la vaga només va ser de matins, com sempre… és curiós de totes maneres.

    Sembla que, en democràcia, per demanar que sigui la comunitat universitària qui debati i decideixi quina universitat vol no només cal una vaga de fam, sinó que aquesta arribi fins a les darreres conseqüències. Em pregunten si realment val la pena fer una vaga de fam per això, però la pregunta correcta hauria de ser si és lògic que un estudiant hagi de realitzar una vaga de fam per demanar un debat profund sobre la universitat pública?/// Crec que això ja ho has dit mil vegades per aquí i també al programa dels matins de TV3: ser un heroi o un màrtir per el que es veu no és cosa teva, sinó de les sigles que t’amparen. Però estem a les mateixes, ho has decidit tu i només tu saps quan atutar-ho, només cal ser conseqüent amb les decisions que es prenen, no cal fer logotips donant la culpa als demés de la teva decisió.

  2. 2 Pau
    Març 13, 2009 a les 9:32 am

    Digues-ho ben alt Tomàs, que potser a algú no li ha quedat clar…

    O estas amb la Sepc o estas contra ella!!!

    Au vinga, a cagar a la via …

  3. Març 13, 2009 a les 11:05 am

    ¿”Exmilitant de la CEPC”? Dubte: es refereix al SEPC o a una altra cosa?

    • 5 Pau
      Març 13, 2009 a les 12:00 pm

      Júlia:
      perdona, ‘O estas amb el Sepc o estas contra ell’.
      exmilitant de ningú.

      Joan:
      No t’he entès.

      • Març 13, 2009 a les 12:02 pm

        Pau, parlo del comentari escrit per en Tomàs:

        “Cap al migdia, m’ha vingut a veure un bon amic, exmilitant de la CEPC i company de treball en d’altres projectes, que passava per aquí per motius laborals i ha aprofitat per venir-me a veure, a donar-me suport i ànims.”

        No deia res de tu home, disculpa per el malentès, hauria d’haver especificat millor.

    • 7 binnic
      Març 14, 2009 a les 12:53 pm

      SEPC=CEPC+Alternativa Estel

      • Març 14, 2009 a les 5:13 pm

        Ja m’ho han dit gràcies… no cal repetir-ho tant!

        Ho posa més avall, i ja ho he buscat de totes maneres, gràcies a tots per repetir-ho tant, segur que no se m’oblida mai més.

        Salut!

  4. 9 jodri
    Març 13, 2009 a les 3:14 pm

    eh, converses entre vosaltres, a casa vostra.

    Vosaltres sí que pixeu fora de test!

    • Març 13, 2009 a les 7:37 pm

      Doncs parlant de “pixar fora de test”…

      Això de beure begudes isotòniques… no trenca amb la vaga de fam? A l’entrevista als matins de TV3 queda ben clar i ho reconeix el mateix Tomàs, i es veu l’ampolla amb un líquid acolorit semblant al Nestea…

      • 11 tomàs
        Març 13, 2009 a les 10:19 pm

        Primer, evidentment, prendre begudes isotòniques no és trencar la vaga de fam. I el líquid que has vist per la televisió és aigua amb sucre de canya. No prenc Nestea, bàsicament, perquè són productes que, com el sucre refinat, no són recomanables fent vaga de fam.

        Apa, informar-se a vegades no va malament.

      • 12 estudiant que menja
        Març 14, 2009 a les 11:18 am

        Ai Tomàs… Com vols que et faci mal un Nestea? El que et fa mal és no menjar tros d’ase!!!!

  5. 13 jan
    Març 13, 2009 a les 5:23 pm

    Memo, estas disposat a morir per aquesta causa tan inutil? Desperta, obre els ulls, no cambiaras les coses. I ja se que si tot pensem igual que jo…. bla bla bla…

    pd: no se si la meva facultat sera representativa o no del mon universitari pero et puc assegurar que a politiques upf ets el nou “haze reir”.

    anims

    • 14 des de Valladolid
      Març 14, 2009 a les 10:26 am

      En primer lloc, dir que ets un maleducat per escudar-te en l’anonimat per insultar a la gent. Memo tú, que has d’insultar escudat a casa teva perquè no tens el valor de venir i dir les coses a la cara.

      En segon lloc, valdria la pena que sapiguéssis que la causa no és inútil, doncs tota agressió neoliberal ha de ser resposta per part dels qui creiem en una societat més social.

      En tercer lloc, fer-te saber que es diu “hazme reir” no “haze reir”.

      Si tens el valor que s’ha de tenir, no t’escudis en l’anonimat i vine a discutir les coses cara a cara i deixa de vomitar bilis al fòrum.

      • Març 14, 2009 a les 5:18 pm

        I “des de valladolid” tu no t’escudesen l’anonimat?

      • 16 Anonymous
        Març 14, 2009 a les 5:25 pm

        En primer lloc, no se si t’has adonat pero tu també estas escudat en l’anonimat Sr/Sra “des de Valladolid”, sembla que no hi ha només un cobard aqui 🙂

        En segon lloc, ara per ara la utilitat de la causa no és clara, cadascú tindra la seva opinió, totalment vàlida, fins que s’aconsegueixin resultats, ja siguin positius o negatius.

        En tercer lloc, fer-te saber que es diu hazmerreír, no “hazme reir”.

        I parlant de vomitar bilis, sembla que algú te problemes gàstrics i hormonals, ja que no només vomita bilis al “fòrum” (si de cas comentaris, de fòrum en té poc això), si no que te excés de testosterona, cosa que provoca molta agressivitat acumulada. Sempre fas el mateix amb tots els que no estan “a favor de la causa”?

        Ara una opinió personal: Personalment mai m’ha importat Bolonya, donat que ja tinc mig peu fora de la Universitat, i com a ésser humà em mou l’egoisme. Em va començar a importar quan vau començar a tallar autopistes i carrers, a fer piquets, i la resta de mesures que heu cregut convenients. Tenen cap culpa la gent que va en cotxe a la feina o a on sigui? Tenen culpa els alumnes que els importa més la seva carrera que Bolonya? Aixó d’anar a putejar a aquells que no tenen res a veure em sembla molt cobard, i anar a putejar a aquells que no opinen com vosaltres em sembla molt feixista 🙂 I també molt poc intel·ligent, ja que esteu putejant a la gent que us tindria que donar suport. Amb els vostres mètodes, ni a mi ni a ningu que conegui (que no és poca gent, 7 anys donen per molt) ens heu convençut.

        Vosaltres sabreu.

      • 17 aida
        Març 14, 2009 a les 9:26 pm

        estic segura que el coneixes millor del que et penses

        jo de tu, callaria.

  6. 18 des de Valladolid
    Març 13, 2009 a les 8:06 pm

    el CEPC era una organització estudiantil que s’uní amb Alternativa Estel per crear el SEPC… però d’ignorància també es pot viure!

    ànims tomàs i a sudar de la xusma que només destrueix l’alternativa !

    canya al capital i, per tant, a Bolonya !

    • Març 14, 2009 a les 5:21 pm

      Alternativa? Quina alternativa? A que?

      Xusma= Conjunt de gent baixa, vil. Crec que tu també deus entrar en aquesta definició vista la teva falta d’arguments i atacs continuats.

      Buf, en aquest sentit això es fa pesat… Seguiu faltant-vos al respecte entre vosaltres que és molt maco va…

      Ja veig que aquí només es funciona així…

      Bon cap de setmana a tothom.

  7. 20 jodri
    Març 13, 2009 a les 8:09 pm

    veig que no tens ni idea de res del que dius benvolguda julià.

    El líquid acolorit semblant a Nestea és aigua amb glucosa.
    Les begudes isotòniques no trenquen la vaga de fam. És més, hi ha molts tipus de vaga de fam, cosa que mostra que encara està més desinformat/da i que parles un cop rere altre només per tocar els collons.

    Bé, només t’informo, ja que queda clar que la teva intenció en aquest bloc només és vacil·lar i desprestigiar (qui sap si perquè tu mai t’atreviràs a reivindicar res).

    Salut.

  8. Març 13, 2009 a les 8:30 pm

    Jodri: precisament si pregunto és per informar-me… però gràcies per atacar-me directament denotant la ràbia que fa que algú pregunti… almenys jo pregunto si tinc un dubte, no com altres…

    Si, ja reivindico prou a la meva manera i a les meves lluites personals, però això no t’incumbeix i dubto que en sàpigues gaire de les coses per les quals jo lluito i reivindico.

    I això de benvolguda… julià? Per l’error de l’ADN o per tenir al mail Júlià? En fi ja m’ho aclararàs.

    Si el que dic “toca els collons”, es perque el que dic toca on fa mal, no ens enganyem.

    Per cert, jo no m’altero per bajanades, en això per el que veig et supero, que de seguida t’alteres “jodri”

    I “des de Valladolid”: no n’estava del tot al corrent, tot i que a la web del SEPC posa de quins grups vé, m’ha passat per alt, gràcies per el comentari i l’informació.

  9. 22 Marta
    Març 13, 2009 a les 9:12 pm

    Una abraçada i molts ànims Tomàs!

  10. Març 13, 2009 a les 10:50 pm

    “Primer, evidentment, prendre begudes isotòniques no és trencar la vaga de fam. I el líquid que has vist per la televisió és aigua amb sucre de canya. No prenc Nestea, bàsicament, perquè són productes que, com el sucre refinat, no són recomanables fent vaga de fam.

    Apa, informar-se a vegades no va malament.”

    Per fi respons a alguna cosa Tomàs, pena que sigui des de la crítica (com per el que sembla, fas sempre amb tothom que escriu al teu blog i no segueix els ideals SEPCeros), però tranquil, que no em molesta.

    Gràcies per comentar-me que no trenca la vaga de fam, ja m’ho ha dit en jodri de totes maneres. Semblar no és ser, però això és filosofia i potser arribar-hi solet a aquesta conclusió és força difícil, això cadascú ho sabrà…

    Ja m’imagino que prendre Nestea en el teu estat et donaria més problemes d’estòmac que altra cosa, sobretot per la quantitat d’edulcorants i productes mijanament sintètics que conté.

    És difícil informar-se, de totes maneres si a la mínima pregunta se t’ataca, i em sorprèn que se m’ataqui quan només he preguntat, però suposo que aquesta posició de “contraatac” deu ser normal en individus que només han estat capaços de dir-me alguna cosa quan he triat els únics dos assumptes per les quals se’m comentaria, rebratia, entre altres (no com fins ara): la primera, qüestionar la vaga de fam en si, i per supossat, la segona fer una pregunta sobre el SEPC.

    Per el que es veu, per a aquestes coses si que sabeu respondre, i concretament basant-vos en l’intent d’atabalar o parlar des de la crítica, o altres intencions que desconec. Em temo que a mi això no m’afecta, però gràcies per intentar-ho, ha quedat clar quin funcionament tenen certs elements d’aquest fòrum, era tot el que necessitava saber.

    • 24 tomàs
      Març 13, 2009 a les 11:16 pm

      Ei, em sap greu no poder contestar tots els teus comentaris, però entendràs que no són pocs i que, malgrat algú pugui dir el contrari, no tinc temps per respondre tots els comentaris de tothom. Agraeixo, com ho vaig fer amb el Joan X. la teva dedicació i participació en aquest bloc, però lamento no poder dedicar-hi el mateix temps que tu.

      Sobre si t’ataco o no, perdona però amb els comentaris que has fet, i que fas, tampoc dones lloc a la conciliació. Porto 19 dies de vaga de fam i els canvis d’humor, possiblement generats per la vaga, no em permetem, a aquestes alçades, prendrem els teus comentaris amb bondat. Em sap greu no ser més agradable, però és el que hi ha.

      Per cert, tens una fixació surrealista amb el SEPC, com si aquest fos el culpable de tots els teus mals. Bé no sé, però no crec que sigui bo aquest odi, penso, irracional.

      Per cert, si contestes un comentari no cal que copiïs tot el comentari, aquest bloc ja munta una jerarquia per tal de que la gent sàpiga de què o de qui parles.

      Salut!

      • Març 14, 2009 a les 12:22 am

        Hola Tomàs,

        entenc que com a mínim, i ja només per l’esgotament, sumat a tots els actes que fas, no pot tenir temps, fora a més, que en el teu estat em suposo que hauràs de buscar maneres d’aprofitar el temps i no centrar-te en el malestar físic que pateixes.

        Accepto la teva crítica, però tu també entèn que els comentaris que he fet han anat directament donats per que, com passarà amb molts dels lectors assidus del teu blog, discrepo de certes coses que dius (com molta gent discreparà del que dic jo), i com tractes segons quines altres, tot i que també entenc que els hi has de donar l’enfocament que els hi dones ja que sinó, perdria força sentit l’acte que estàs fent, però en general, em dona aquella sensació que hi ha un enfocament interessat i una mica allunyat de la realitat, a falta d’un terme millor (no t’ofenguis sietplau).

        No, el SEPC no és el culpable dels meus mals, la majoria de mals ja me’ls causo jo generalment involuntàriament, ja és el sino de l’ésser humà, però si que hi ha moltes coses que li retrec com puc fer amb el cos docent per segons quines coses, amb l’administració (rectorat, deganat, etc), amb companys, etc. Però ara mateix el que cobra força importància és l’actuació i l’informació donada des del SEPC, amb la que discrepo força (però no, no és odi, no acostumo a odiar res i a vegades és un vertader defecte), com també discrepo de moltes altres coses que tot i que no figurin a aquest blog, ja me n’ocupo d’expressar-les a altres espais.

        Sobre el comentari enganxat… no tenia la possibilitat de respondre’t o no he sabut fer-ho, disculpa les molèsties… per l’errada i per escriure aquestes parrafades, intento explicar-me el millor possible.

        En tot cas, tal i com he dit ja diversos cops, felicitats per el teu coratge (tot i que no secundi el que fas), i que tinguis un bon cap de setmana acompanyat dels que et recolcen, i que puguis descansar una mica de tot l’escàndol que hi ha ultimament.

        Bona nit,

        Júlia

  11. 26 Genista
    Març 17, 2009 a les 6:10 pm

    Tomàs, menja, que entre vosaltres us mengeu la closca i mira on t’han portat.
    Perquè no tries un successor i tu descanses?

    No et dóno ànims perque no comparteixo les teves idees.(o no del tot).
    La vida és dura, i desprès de tants anys d’haver-se aprobat el decret, és moment de donar-se per vençut. Heu provocat que l’empresa privada de “control de plagas” perque no se si mai heu vist qui esborra els grafits, es faci d’or.

    Així que,,, deixeu de pintar parets amb els amics, que a part que no hi ha gaire material artístic, doneu diners a l’empresa privada.

    No tot és tan bonic, i la realitat es que la massificació de la universitat ha portat a que més de la meitat de la població estudiï carreres titella, i quan acabin siguin simples “currantes”.
    Així que no us extranyi que l’ampliació dels títols porti a la “modulització” de les titulacions.

    abans amb el pla antic, qui anava a la uni era qui tenia peles. Ara tothom hi pot anar, i la classe treballadora serà la que no pagui màsters, perquè no podem crear un país ple de “jefes de planta” ja que ningú plegaria les camises. Entenem, el perquè de Bolonya?.

    Apa! que la fam et sigui lleu, i t’informo que el teu cervell per funcionar correctament, i treure’t el carnet de conducció com qualssevol altra cosa, necessita tantes vitamines com el teu cos.

    No t’has estalviat en menjar, pero potser sí uns dies de vida. Ah, i t’informo que en el desallotjament de l’altre dia a la Pompeu, no hi va haver ni un sol cop de porra, així que no vagis dient coses que estan dins de la teva intuïció sense comprobar-les.

    Des d’aquí, queixa’t que entre els vostres manifestants s’atreveixi a colar un delinqüent que res ha de tenir a veure amb vosaltres.

    Pots contestarme però et recomano que ho facis uns dies en acabada la vaga, vull que em contestis, si t’escau, en plenes facultats mentals.


Deixa un comentari

