10
març
09

Setzè dia de vaga de fam (10 de març)

Avui ha sigut un altre dia d’estrès pel que fa als mitjans de comunicació. De bon dematí han vingut un parell de periodistes de TV3 per fer-me algunes preguntes i filmar una mica el lloc on estic. Han estat una bona estona, ens han dit que sortiria al telenotícies del migdia.

També han vingut diversos grups d’estudiants que per treballs de classe, projectes o altres històries els interessava fer-me una entrevistar o filmar una estona el lloc on estic i als companys que m’acompanyen. En un d’aquests moments ha vingut el meu germà gran a veure com em trobava, pobre tenia pressa i no s’ha pogut quedar gaire, però m’ha fet gràcia que em vingués a veure, encara que fos per poc temps.

Al migdia hem estat mirant el telenotícies a veure si mostraven alguna cosa sobre la vaga de fam. Han mostrat la roda de premsa de professors i membres del PAS (Personal d’Administració i Serveis) que donaven suport a les mobilitzacions estudiantils i després han mostrat 5 segons del que havien filmat per la UAB.

Fins a mitja tarda el dia ha continuat igual d’atrafegat. Entre entrevistes i vídeos ha vingut el metge a visitar-me, han aprofitat per filmar la visita del metge. Després de marxar tothom, ha arribat la calma i, finalment, han arribat mons pares. M’han portat un altre matalàs a veure si així no se m’adormen tant les cames, jo no ho tinc clar, però per provar-ho tampoc passa res. Hem estat parlant una estona, de novetats del poble.

Avui sortia a les notícies el projecte de l’autovia entre Berga i Bagà. El pressupost puja desorbitadament, han plantejats túnels i viaductes a dojo. Males notícies, doncs, per la comarca i pel patrimoni natural dels Països Catalans. Aquestes obres se sumen a les ja fetes fins a Berga, que han generat una destrucció al nostre territori que tard o d’hora lamentarem, però no pot ser d’una altra manera quan es realitzen unes obres a una comarca des de fora d’aquesta i per interessos aliens a aquesta.

El Berguedà no necessita cap desdoblament, el Berguedà necessita un millor transport públic i que arribi, d’una vegada per totes, el ferrocarril. La construcció del desdoblament només respon a la necessitat de satisfer els interessos d’esquiadors o boletaires que omplen les nostres carretes cada divendres i diumenge fent impossible la nostra circulació per la comarca. Així, els divendres i dissabtes s’omple la carretera i l’interior dels pobles semblen curses de tots aquells espavilats que, amb tota la barra del món, es salten la cua generant, alhora, més cua.

Per ells, una mitjana de dues persones per cotxe, han sigut capaços de destruir la comarca per construir-els-hi una carretera de dos carrils perquè puguin arribar el més aviat possible a la seva segona residència, en comptes d’escoltar les reclamacions comarcals pel que fa a comunicació i mobilitat. Lògicament, al final part de la comarca ha acabant demanant el desdoblament, bàsicament, perquè estan fins al capdamunt de menjar-se 3 hores de cua per tornar a casa. Ara bé, totes sabem que les carreteres porten més cotxes i que aquesta infrastructura quedarà obsoleta al cap de pocs anys, amb uns costos territorials i econòmics indignants. Les carreteres no són cap solució sostenible ni equilibrat pel conjunt del territori.

El pati està fotut, no només a nivell estudiantil.

11 Responses to “Setzè dia de vaga de fam (10 de març)”


  1. 1 Maiol
    Març 11, 2009 a les 8:50 am

    Ànims Tomàs ja saps que tens tot el meu suport i el de la facultat de polítiques UAB!! Merci per l’esforç que estàs fent per la lluita i per les persones que defensen una universitat pública i de qualitat. Com sempre els que criden més són els que estan en contra així que no cal que facis cas ni dediquis el teu temps a respondre aquells que no entenen el perquè i el com lluitem.

    Amés està molt bé que encara tinguis el temps i les ganes per pensar i treballar pel dia a dia de la teva comarca!

    Tot amb tot, salut i força!

  2. 2 arnau
    Març 11, 2009 a les 9:14 am

    Ànims Tomàs, els ex-estudiants també estem amb tu! Ets un exemple de compromís en aquest món de mones on ningú es mulla el cul per a res. Més com tu i menys com els llepaires o pijus que escriuen alguns comentaris ens calen.

    No en tinguis cap dubte: guanyarem!

  3. 3 Oriol l'estudiant
    Març 11, 2009 a les 11:13 am

    Lo teu ja és malaltís… no nomès contra Bolonya sinó també contra carreteres, ecologisme, transports… la pròxima serà Darfur, Congo, Uganda?

    17 dies i no has aprimat casi res… permetem que dubti molt de la teva vaga de fam perque hauries d’estar molt pitjor.
    Bobby Sands va aguantar 66 dies i va morir. Evidentment no vull que et pasi res pero no facis viure a la gent una mentida.

    • 4 tomàs
      Març 11, 2009 a les 7:02 pm

      No és que sigui malaltís, simplement em preocupo pel que passa al meu voltant. Si a tu no t’importa que destrossin el nostre patrimoni natural, em sembla molt bé, però no titllis de malalts als que no es conformen amb això.

      Sobre si m’he aprimat o no, et diré que el meu pes normal era de 65kg, que amb la vida que portava, entre estudis i feina, aquest havia passat a 60kg i ara peso 52.4 kg. He perdut més del 10% del meu pes i no és pas una dada positiva que diguem.

      No sé quina experiència tens tu en vagues de fam com per saber si hauria d’estar millor o pitjor, jo no en tinc cap, només disposo del meu assessorament, de dossier informatius sobre el tema i de l’aportació dels meus metges. Segurament, però, jo estic tant o més sorprès que tu, però t’enganyaria si et digués que estic en bones condicions i que puc fer el mateix que feia abans de començar la vaga.

      Sobre Bobby Sands, suposo que coneixes prou el tema com per entendre que no és comparable una vaga amb l’altra. Ni les condicions prèvies ni durant la vaga de fam són iguals, per tant no penso que sigui comparable. Sobre si faig viure o no una mentida a la gent, tothom és lliure de creure o no la vaga de fam, jo no faig creure res, jo simplement he pres la determinació de fer la vaga de fam. L’opció de creure-s’ho o no, recau a cada persona. Tot i així, si tens dubtes sempre pots venir fins aquí a veure’m.

      Apa company, que vagi tot bé.

  4. 5 Laura
    Març 11, 2009 a les 2:11 pm

    Ei Tomàs!

    Sóc una membre del SEPC de l’Institut Pere Calders del campus de la UAB, tens tot el nostre suport! Tu pots! Ànims, que entre totes ho aturarem!

    Bé, salut (molta eh…) i canya a Bolonya!

    Laura

  5. 6 Oriol
    Març 11, 2009 a les 2:30 pm

    Bé, pel que jo he entès no és necessari fer res de mentida, només que una vaga de fam
    en què et prens vitamines i tens uns controls mèdics diaris no és comparable a la dels presos de l’IRA al 81 i es pot arribar a prolongar el suficient sense necessitat de córrer gaires riscos.

    De fet, a alguns comentaris en què la gent intenta prevenir a en Tomàs sobre els riscs de la vaga, ell respon amb el to una mica pujat dient que sap perfectament el que fa.

    salut.

  6. 7 aida
    Març 11, 2009 a les 4:31 pm

    Oriol, penso que estàs mal informat, des de que el Tomàs ha començat la vaga de fam no ha pres mai vitamines. Entenc que t’ho puguis pensar ja que TV3 ho van dir (erròniament). El que sí que pren el Tomàs és aigua i begudes issotòniques.
    Una altre cosa que volia comentar és que el to pujat jo no l’he vist enlloc. Evidentment, quan tothom critica sense estar informat i no et paren de donar lliçons, pots estar una mica nerviós i contestar de manera que alguns creguin “de pujat”.

  7. 8 Oriol
    Març 11, 2009 a les 5:50 pm

    Tens raó Aida, havia entès malament la resposta a un altre lloc on jo mateix feia la pregunta. De totes formes, sigui el que sigui, sense això no poden passar gaire més de 4 o 5 dies abans l’organisme no passi a una fase més greu, i amb això volia respondre a l’altre Oriol que insinuava que possiblement tot això era una farsa.

    Pel que fa al to pujat, això és sempre molt relatiu i molt més a través d’un blog. Com haurás vist, a mi si que alguns comentaris m’han semblat pujats de to. És injust que algú titlli al Tomàs d’inconscient per fer una vaga de fam quan segurament s’ha informat i hi ha reflexionat molt. Però en algunes respostes sembla voler fer entendre que sobre vagues de fam en sap més que ningú, o està més ben assessorat que cap altre…

    salut

    • 9 Joan Xammar
      Març 11, 2009 a les 6:47 pm

      No fa vaga de fam, això és una broma.

      • 10 tomàs
        Març 11, 2009 a les 8:49 pm

        jejeje

        Joan ets un crack. Primer de tot, agrair-te el seguiment que fas de la vaga i la teva contribució i dedicació a aquest bloc. En segon lloc, cada comentari que deixes em deixa més sorprès, ara bé, darrerament no estàs massa creatiu.

        Bé company, continua així, a veure si algun dia ens coneixem que ets un individu prou peculiar.

      • 11 Joan Xammar
        Març 11, 2009 a les 9:36 pm

        Una abraçada, Tomàs.


Deixa un comentari

